Cena produktu:
65.00
ilość: 3
Promocyjna cena !!
Nowy model do samodzielnego posklejania. Nie zawiera kleju ani farb.
de Havilland Chipmunk T.10 Airfix A04105 skala 1/48
Nowy model do samodzielnego posklejania i pomalowania, nie zawiera kleju ani farb.
Długość produktu - bez opakowania (cm)
16.15
Wysokość produktu - bez opakowania (cm)
4,5
Ile sztuk znajdzie się w pudełku otwartym przez klienta?
84
Ponieważ zaprojektowany przez de Havilland dwupłatowiec Tiger Moth okazał się tak ważnym samolotem szkolnym dla pilotów podczas II wojny światowej, nic dziwnego, że ta sama firma miałaby coś do powiedzenia na temat produkcji jego następcy, gdy zarówno RCAF, jak i Royal Air Force szukały uaktualnić swoje podstawowe możliwości szkolenia pilotów. Aby dotrzymać kroku produkcji samolotów w czasie wojny i umożliwić szkolenie coraz większej liczby kanadyjskich lotników, de Havilland utworzył zagraniczną spółkę zależną w Kanadzie, de Havilland Aircraft Company of Canada.Po zakończeniu II wojny światowej firma rozpoczęła prace projektowe nad nowym samolotem, który miał zastąpić starzejące się Tiger Moths, które nadal służyły w RCAF. Dwumiejscowy jednopłat w tandemie, nowy trenażer zawierał wiele ulepszeń w stosunku do swojego poprzednika, ale podzielał wiele z jego filozofii projektowania, ponieważ miał być zarówno prosty w utrzymaniu, jak i stosunkowo wyrozumiały w lataniu – te samoloty musiały być w powietrzu, jako pierwszy typ samolotu zaprojektowany i zbudowany przez de Havilland Canada, pierwszy wiewiórka wzbił się w powietrze w maju 1946 roku i niemal natychmiast zyskał zainteresowanie wojska.Do kwietnia 1948 roku Królewskie Kanadyjskie Siły Powietrzne odebrały swojego pierwszego wiewiórki, ale nie tylko one podziwiały właściwości tego niezwykle sprawnego samolotu. Zdecydowana większość wyprodukowanych 1283 wiewiórek de Havilland byłaby produkowana na licencji w Wielkiej Brytanii, w fabrykach w Hatfield i Chester, a około 735 z nich trafiło do służby w Królewskich Siłach Powietrznych, ponownie jako bezpośredni zamiennik czcigodnego stara Tygrysia Ćma. W służbie RAF maszyny zbudowane przez Brytyjczyków były znane jako de Havilland Chipmunk Mk.10 i miały zapewnić podstawowe wsparcie szkolenia lotniczego wielu tysiącom przyszłych lotników wojskowych, a także zapewnić możliwości zdobycia doświadczenia lotniczego dla wielu innych w ramach Organizacja Uniwersyteckiego Dywizjonu Lotniczego.Pomimo tego, że jest to konstrukcja kanadyjska, Chipmunk stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych samolotów Royal Air Force okresu powojennego i cieszył się karierą wojskową, która rozpoczęła się na początku lat 50. i trwa do dziś. Lot Pamięci Bitwy o Anglię nadal regularnie obsługuje dwie wiewiórki, zapewniając szkolenie walutowe załogom przydzielonym do latania historycznymi „końcówkami” jednostki, a także umożliwiając załogom rozpoznanie nowych miejsc wystawowych przed ich pojawieniem się na pokazie. W innych sytuacjach samolot może być używany do dostarczania zastępczej załogi lub części zamiennych, podczas gdy samoloty Spitfire i Hurricane są wystawione na pokaz podczas sezonu Airshow. Te dwie wiewiórki sprawiły, że samolot musi być teraz uważany za jeden z najdłużej służących typów w historii Królewskich Sił Powietrznych.Przy tak imponującym rodowodzie wojskowym, warto również zauważyć, że wiewiórka stała się jednym z najpopularniejszych typów samolotów w programie lotnictwa cywilnego i szacuje się, że ponad 300 samolotów jest nadal w stanie zdatnym do lotu na całym świecie. . Czasami niesłusznie określany jako „Spitfire biednego człowieka”, wiewiórka z pewnością teraz musi być uważana za samolot historyczny sam w sobie i taki, który nadal podkreśla skuteczność swojej konstrukcji. Samoloty, które wcześniej służyły w RAF, Army Air Corps, Royal Navy i kilka zespołów pokazowych RAF, nie brakuje atrakcyjnych schematów, w których możesz zaprezentować swoją Wiewiórkę, jeśli masz szczęście ją posiadać,Jako samolot szkoleniowy oczywiste jest, że więcej osób miałoby doświadczenie z de Havilland Chipmunk w przeciwieństwie do bardziej efektownych typów samolotów z pierwszej linii, które są tak popularne wśród entuzjastów, jednak możliwość lotu jednym z tych historycznych samolotów zapewnia że nadal cieszy się wielką sympatią zarówno przez właścicieli, jak i entuzjastów. Co ważne, wiewiórka nadal spełnia rolę, do której został pierwotnie zaprojektowany podczas pierwszego lotu 74 lata temu, zapewniając podstawowe szkolenie latania i pozwalając ludziom po raz pierwszy doświadczyć dreszczyku emocji.