Cena produktu:
189.00
ilość- brak
AH-1G Cobra early production ICM 32060 skala 1/32
Nowy model do samodzielnego posklejania i pomalowania, nie zawiera kleju ani farb.
Ilość elementów: 226
Wymiary [mm]: 422 x 106 mm
Oznaczenia:
- AH-1G Cobra (wczesna produkcja), 5728 /47 „Blue Max” 2. batalion, 20. pułk artylerii (artyleria powietrzna, ARA)
- AH-1 G Cobra (wczesna produkcja), 66-15252/15 przypuszczalnie Cobra NETT
- AH-1 G Cobra (wczesna produkcja), 66-15310, ? Bateria, 2. batalion, 20. pułk artylerii (powietrzna artyleria rakietowa, ARA), 1. dywizja kawalerii (airmobile). Pierwotnie przydzielony do Cobra New Equipment Training Team (Cobra NETT), 1967 19
- AH-1 G Cobra (wczesna produkcja), 67-157621 kat, 235. AC, kpt Lou Bouault (dowódca samolotu), Daub Ting, listopad 1969
W marcu 1965 Bell rozpoczął prace nad śmigłowcem bojowym bliskiego wsparcia powietrznego opartym na modelu 204 (uh-1b/-1c iroquois). plan polegał na zapewnieniu USA śmigłowca, który łączyłby nowy wąski kadłub z drugiej wojny światowej z małym przekrojem i układem siedzeń w tandemie, wirnikiem głównym i przekładnią śmigłowca uh-1c. Oznaczony jako model 209, był testowany od grudnia tego samego roku, a zamówienia na dwa modele przedprodukcyjne i 110 jednostek produkcyjnych w kwietniu 1966 roku.
Ostatecznie oznaczono ją jako ah-1g i nazwano kobrą huey, którą zaczęto dostarczać do USA. był używany w operacjach bojowych w Wietnamie. Do USA dostarczono 1127 ah-1g dla wojska, w tym śmigłowce szkoleniowe o podwójnym sterowaniu th-1g.
Seryjny śmigłowiec ah-1g, który stał się bazą do dalszych modyfikacji, miał konstrukcję jednowirnikową z śmigłem ogonowym, jednym gte. kadłub był całkowicie metalowy, półskorupowy. Kokpit jest dwumiejscowy, z miejscami strzelca i pilota umieszczone jeden za drugim. poziom podłogi w przedziale działonowego (znajdującego się przed pilotem) jest o 0,25 m niższy. śmigłowiec jest wyposażony W zaawansowany autonomiczny system awaryjnego opadania i opuszczania drzwi. Lekki pancerz stalowy służy do ochrony załogi oraz najbardziej krytycznych obszarów konstrukcji i komponentów przed ogniem naziemnym. konstrukcja belki ogonowej jest wzmocniona, powierzchnia śmigłowca jest pomalowana w celu zmniejszenia sygnatury wizualnej i w podczerwieni.