Cena produktu:
205.00
ilość- brak
Nowy model do samodzielnego posklejania i pomalowania, nie zawiera kleju ani farb
Messerschmitt Me 163 Komet to niemiecki samolot przechwytujący przeznaczony do obrony punktowej . Jest to jedyny w historii sprawny myśliwiec z napędem rakietowym i pierwszy pilotowany samolot dowolnego typu, który przekroczył 1000 kilometrów na godzinę (620 mph) w locie poziomym. Zaprojektowany przez Alexandra Lippischa , jego osiągi i aspekty konstrukcyjne były bezprecedensowe. Na początku lipca 1944 r. niemiecki pilot doświadczalny Heini Dittmar osiągnął 1130 km/h (700 mph), nieoficjalny rekord prędkości lotu, nieporównywalny z samolotami z napędem turboodrzutowym do 1953 r.
Zbudowano ponad 300 Kometów, ale samolot okazał się słaby w swojej dedykowanej roli przechwytującego, niszcząc od 9 do 18 samolotów alianckich przy 10 stratach. Poza stratami bojowymi, wielu pilotów zginęło podczas testów i szkoleń, przynajmniej częściowo z powodu wysoce lotnej i korozyjnej natury paliwa rakietowego stosowanego w późniejszych modelach. Obejmuje to pilota Josefa Pöhsa , asa myśliwskiego i Oberleutnanta w Luftwaffe , który zginął w 1943 r. w wyniku narażenia na T-Stoff i obrażeń odniesionych podczas nieudanego startu, który przerwał przewód paliwowy.
INFORMACJE O ZESTAWIE
Ten plastikowy model w skali 1/32 Messerschmitt Me163B Komet Interceptor wiernie odzwierciedla jego małą bezogonową formę. W zestawie znajdują się podzespoły takie jak silnik, zbiornik T-Stoff i skrzynka na amunicję. Wiele włazów można zbudować w pozycji otwartej lub zamkniętej. Rozkład kadłuba modelu nawiązuje do konstrukcji prawdziwego samolotu. Do połączenia przednich i tylnych sekcji kadłuba nie jest potrzebny klej, a przewidziano ramę nośną, aby pokazać szczegóły wnętrza. Dostępne są trzy schematy malowania.
Me 163 B – 2./JG 400, Brandis, początek 1945 r. Na górnych powierzchniach RLM 82 Bright Green i RLM 83 Dark Green na RLM 76 Light Blue.
Me 163 V41 – Major Wolfgang Spate, 13 maja 1944. W kolorze czerwonym.
Me 163 B – VF241, Eric Brown, 7 lipca 1945. W zdobytych oznaczeniach RAF. Oryginalny schemat RLM 81 Brown Violet na górnych skrzydłach i ogonie z nakrapianym kadłubem i dolnymi powierzchniami RAF Trainer Yellow. Wręgi RAF w sześciu pozycjach i żółte „P” w tylnej części kadłuba.
Długość całkowita: 178 mm Szerokość: 292 mm