Model okrętu Bismarck Model można wykonać w wersji zdalnie sterowanej RC po wykonaniu napedów oraz zainstalowanie aparatury RC posiada m.in.:
- papierowe flagi,
- dokładne detale uzbrojenia
- kalkomanie,
- podstawkę z nazwą okrętu.
Wymiary modelu pancernika Bismarck : długość ok. 717 mm, szerokość ok. 107 mm.
Do zestawu posiadamy w ofercie sporo dodatków takich jak metalowe lufy, drewniane pokłady czy fototrawione relingi itp.
Zestaw waloryzacyjny: Academy 45003 Dodatki do Bismarck + Tirpitz 1:350 w dziale broń i uzbrojenie
Malowanie: Dark gray, flat white, light gray, dark sea gray, light sea gray, hull red, flat black, deck tan, metallic gray, dark green, light blue.
Bismarck był niemieckim pancernikiem pod którego stępkę położono w 1936 r., a wodowano w lutym 1939 roku. Pancernik wszedł do służby linowej w niemieckiej marynarce wojennej (niem. Kriegsmarine) w sierpniu 1940 roku.1 lipca 1936 roku w stoczni Blohm und Voss w Hamburgu, zwodowany został 14 lutego 1939 roku. Bismarck wszedł do służby w Kriegsmarine 24 sierpnia 1940 roku. 28 września wyszedł w swój pierwszy rejs do Gotenhafen (Gdynia), która miała być jego głównym portem postojowym. Długość okrętu wynosiła 251 m, szerokość 36 m, a wyporność pełna – 53.000 ton. Prędkość maksymalna Bismarcka oscylowała wokół 29-30 węzłów. Uzbrojenie główne stanowiło 8 dział kal. 380 mm w czterech podwójnych wieżach, a uzbrojenie dodatkowe to m.in.: 12 dział kal. 150 mm czy 16 dział kal. 105 mm. Bismarck był pierwszym okrętem typu o tej samej nazwie – tj. Bismarck. Został zamówiony w celu zastąpienia w linii całkowicie przestarzałego w latach 30. XX wieku starego pancernika Hannover. W chwili wodowania Bismarck był największym niemieckim okrętem oraz największym europejskim pancernikiem. Cechował się dobrym opancerzeniem, a jego uzbrojenie główne czy dodatkowe nie ustępowało swoim odpowiednikom na okrętach brytyjskich. Swój dziewiczy rejs odbył we wrześniu 1940 roku, kiedy to został przebazowany do Gdyni, która miała być jego portem macierzystym. Szlak bojowy Bismarcka w czasie II wojny światowej był bardzo krótki. W swój pierwszy rejs bojowy Bismarck wypłynął 19 maja 1941 roku – miał on pełnić na Atlantyku działania krążownicze i atakować przede wszystkim alianckie konwoje. Realizując ten plan Bismarck, wraz z towarzyszącym krążownikiem ciężkim Prinz Eugen, kilka dni później przepływał już Cieśninę Duńską. W dniu 24 maja doszło w tej cieśninie do bitwy, pomiędzy zespołem niemieckim, a okrętami brytyjskimi, w wyniku której został zatopiony krążownik liniowy HMS Hood, a sam Bismarck został poważnie uszkodzony. Po tej bitwie przeciwko Bismarckowi skierowano znaczne siły Royal Navy – w tym polski niszczyciel ORP Piorun – które niemiecki okręt wyśledziły i posłały na dno 27 maja 1941 roku.
Dane taktyczno-techniczne:
- Wyporność standardowa: 45 000 pełna: 53 000 t
- Długość 251 m
- Szerokość 36 m
- Zanurzenie 9,33 m (max. 10,55 m)
- Napęd stanowiły 3 turbiny Blohm & Voss o łącznej mocy 163 tys. KM, 3 śruby
- Prędkość 30 węzłów (51,8 km/h)
- Zasięg 9280 Mm przy 16 węzłach; 8870 Mm/19 w
Uzbrojenie:
- 8 dział 380 mm
- 12 dział 150 mm
- 16 dział plot 105 mm
- 16 dział plot 37 mm
- 20 dział plot 20 mm
- Wyrzutnie torpedowe 6 wyrzutni torped 533 mm
Opancerzenie:
- burty: 320 mm
- pokład pancerny: 80-170 mm
- pokład górny: 50 mm
Wyposażenie lotnicze:
- 4 samoloty Arado Ar 196
- Załoga 108 oficerów, 2500 marynarzy