Cena produktu:
49.00
ilość: 1
Nowy model do samodzielnego posklejania. Nie zawiera kleju ani farb.
Peral był hiszpańskim okrętem podwodnym z przełomu XIX i XX wieku. Stępka pod jednostkę została położona w 1887 r., a jej wodowanie nastąpiło rok później. Wejście do służby miało miejsce w 1890 roku. Długość okrętu wynosiła 22 m, przy szerokości 2,9 metra. Wyporność podwodna dochodziła do ok. 85 ton, a prędkość maksymalna pod wodą do ok. 3 węzłów. Uzbrojenie pokładowe, w chwili wodowania, składało się z jednej wyrzutni torpedowej kal. 356 mm oraz dwie torpedy na tzw. wysięgnikach Schwarzkopfa.
Jednostka została skonstruowana przez hiszpańskiego inżyniera Issaca Perala, od którego nazwiska wzięła również swoją nazwę. Okręt do zmiany i stabilizacji swego położenia na i pod wodą używał zbiorników balastowych, ale też pionowo ustawionej śruby. Napęd był przenoszony na dwie śruby umieszczone w części rufowej. Dość powszechnie przyjmuje się, że Peral był jednym z pierwszych lub wręcz pierwszym okrętem podwodnym o napędzie elektrycznym. Był również jednym z pierwszych okrętów podwodnych, który wystrzelił pomyślnie torpedę z położenia podwodnego. Pomimo faktu, że Peral był okrętem generalnie udanym, a na pewno spełniał większość założeń swego konstruktora, to jednak z hiszpańskiej marynarki wojennej został wycofany bardzo szybko. Od 2013 r. pełni rolę okrętu-muzeum.