Cena produktu:
459.00
ilość: 8
PRZEDSPRZEDAŻ!!
Nowy model do samodzielnego posklejania. Nie zawiera kleju ani farb.
Marynarka Wojenna Stanów Zjednoczonych poszukiwała nowego i potężnego samolotu transportowego. Historia pisana jest nocą!
Wcześniej Marynarka Wojenna Stanów Zjednoczonych posiadała zarówno bombowce SB/Scout, jak i bombowce TB/Torpedo i przydzielała im osobne samoloty, ale w 1943 roku producentom zaprezentowano profil wymagań dla jednomiejscowego samolotu szturmowego lotniskowców (BT/Bomber Torpedo), z pomysłem wszystkich misji realizowanych przez jednego pilota. W odpowiedzi na prośbę Ed Heinemann z Douglas był przekonany, że nowy samolot będzie w stanie wykonać misje wymagane przez Marynarkę Wojenną. Poprosił o pozwolenie na zaprzestanie produkcji rozwijanego samolotu i poprosił o pozwolenie na przeznaczenie budżetu na nowy bombowiec. Wreszcie Heinemann i jego dwaj ludzie w ciągu jednego dnia stworzyli rysunki koncepcyjne, uzyskali zgodę parlamentu i pomyślnie ukończyli na czas pierwszy samolot. Ten specjalny pakiet zawiera VA-165 i VA-176 w kolorze Seagull Grey/White oraz oznaczenia VA-104 i VA-155 dla AD-6 w kolorze Sea Blue.
Skrzydła Skyraidera nie wymagały skrzydeł o przepływie laminarnym ze względu na jego rolę jako samolotu szturmowego na lotniskowcu i zostały zaprojektowane tak, aby można je było składać ze względu na ograniczoną przestrzeń na pokładzie. Ponadto celem było zbudowanie jednomiejscowego samolotu szturmowego na lotniskowcu, który mógłby wykonywać zarówno misje bombowców nurkujących, jak i bombowców torpedowych, dlatego zaprojektowano go tak, aby miał na pokładzie większy wybór broni. Miał do 15 pylonów, po jednym pod kadłubem i po siedem pod każdym z głównych skrzydeł, co zapewniało mu największą ładowność spośród wszystkich jednosilnikowych samolotów szturmowych o napędzie tłokowym. Opierając się na koncepcji SWS „odtwarzania realistycznego samolotu za pomocą magicznego materiału z tworzywa sztucznego”, zestaw ten wiernie odtwarza kształt skrzydeł w przekroju poprzecznym i ruchomy mechanizm składania, zupełnie jak prawdziwy samolot. To jest samolot na lotniskowcu! Ciesz się w pełni obfitą wydajnością.
Zaokrąglony wierzchołek kadłuba rozciągający się od nosa i kanciasty kształt przekroju poprzecznego zwężający się nieco za głównymi skrzydłami to niesamowita konstrukcja wewnętrzna, którą można zrozumieć podczas montażu samolotu. Wewnętrzne grodzie kadłuba i żebrowany wygląd wewnętrznych ścian paneli zewnętrznych są również unikalne dla SWS. Dodatkowo zmniejszono wagę Skyraidera, pakując wszystkie 365 galonów (1382 litrów) paliwa lotniczego do jednego zbiornika paliwa za kokpitem. Zestaw SWS wiernie odtwarza wewnętrzną konstrukcję samolotu, demonstrując filozofię projektowania Heinemanna polegającą na utrzymywaniu jak najniższej masy. Jak można się spodziewać, w zestawie znajduje się radio i inne dodatkowe wyposażenie. Hamulec nurkowy, będący jedną z unikalnych cech Skyraidera, został pięknie odtworzony jako ruchome części! (Pływa jak motyl, żądli jak pszczoła!)
Trzy hamulce nurkowe (hamulce pneumatyczne) po bokach i na spodzie kadłuba za skrzydłami są ruchome. Stosowane są głównie do zwalniania podczas bombardowań nurkowych. Zwykle w samolotach śmigłowych montowano je na spodniej stronie skrzydeł, ale przy prędkości Skyraidera hamulce skrzydłowe nie miały wystarczającej siły hamowania i istniały obawy o drgania (wibracje samolotu w locie) i słabą manewrowość, więc zastosowano inny zamontowany na spodniej stronie kadłuba. Wynikające z tego zmiany w wyważeniu i zwrotności zostały ograniczone do minimum. Choć był to samolot szturmowy tłokowy, jego duża mobilność, niewielkie rozmiary i niewielka waga pozwoliły mu zestrzelić myśliwce odrzutowe MiG-17 nawet w epoce samolotów odrzutowych. Był to najnowocześniejszy samolot szturmowy tłokowy i przez wiele lat służył wielu pilotom i personelowi obsługi technicznej.