Tiger I był legendarnym niemieckim czołgiem ciężkim używanym podczas II wojny światowej. Był to jeden z najpotężniejszych i najcięższych czołgów swojego czasu.
"Tiger I Mid.Production" (środkowa produkcja) odnosi się do pewnej fazy w produkcji czołgu Tiger I, kiedy wprowadzono pewne ulepszenia i zmiany w stosunku do wcześniejszych wersji. Tiger I był produkowany w różnych seriach i wersjach przez różne zakłady, co spowodowało pewne zmiany w jego konstrukcji i wyposażeniu na przestrzeni czasu.
W środkowej produkcji Tiger I miały pewne charakterystyczne cechy, takie jak:
Opancerzenie: Środkowa produkcja Tiger I miała charakterystyczny pancerz, który różnił się od wcześniejszych i późniejszych wersji. Grubość pancerza na kadłubie i wieży mogła się różnić w zależności od numeru seryjnego i zakładu produkującego czołgi.
Wieża: Wieża Tiger I Mid.Production była węższa niż w późniejszych wersjach, a jej kształt się różnił. Miała charakterystyczne otwory strzelnicze dla działka i karabinu maszynowego.
Działo: Czołgi Tiger I Mid.Production były wyposażone w potężne działo KwK 36 L/56 kalibru 88 mm, które było znane ze swojej efektywności przeciwko pancerzom wrogich czołgów.
Silnik i układ napędowy: W środkowej produkcji Tiger I używano różnych rodzajów silników, ale najczęściej spotykanym był Maybach HL 210 P45 V-12 o mocy 650 KM, co pozwalało na osiągnięcie prędkości do około 40 km/h na drodze.
Tiger I był jednym z najgroźniejszych czołgów swojej epoki i odgrywał kluczową rolę na polu bitwy. Jego ogromne działo, potężne opancerzenie i zdolności ofensywne uczyniły go przeciwnikiem niebezpiecznym dla każdej formacji pancernych i piechoty. Warto jednak zaznaczyć, że Tiger I miał także swoje wady, takie jak wysokie wymagania logistyczne i często zawodny układ napędowy.
Parametry produktu
Skala (modelu, kopii, etc.)
|
1:35
|