Cena produktu:
109.00
ilość- brak
Nowy model do samodzielnego posklejania i pomalowania, nie zawiera kleju ani farb
3 WARIANTY MALOWANIA
MS.230 został zaprojektowany, aby spełnić wymagania francuskiego Ministerstwa Lotnictwa. Po raz pierwszy poleciał w lutym 1929 roku i okazał się doskonałą i stabilną maszyną, która była bardzo łatwa w pilotażu. Został wprowadzony do służby w wojskowych szkołach lotniczych w całej Francji i był eksportowany za granicę do sił powietrznych wielu innych krajów. Stał się również popularnym samolotem w lotnictwie sportowym. MS.230 miał metalową, rurową konstrukcję, pokrytą tkaniną na całej powierzchni, z wyjątkiem przedniej części kadłuba, która była pokryta metalem. Miał szerokie stałe podwozie, dzięki czemu był bardzo stabilny podczas startu i lądowania. W przeciwieństwie do innych trenażerów tamtych czasów (które były w większości dwupłatami), MS.230 był jednopłatem. Miał zwykły układ kokpitu tandemowego w kadłubie dla instruktora i ucznia. MS.230 przetrwały wiele lat po wojnie i stały się cywilnymi samolotami szkoleniowymi i cywilnymi samolotami aeroklubów.
MS.230 został użyty pod koniec filmu The Blue Max jako „nowy jednopłat”, w którym por. Stachel ginie podczas lotu testowego.