Cena produktu:
75.00
ilość: 1
Nowy model do samodzielnego poskejania. Nie zawiera kleju ani farb.
Blackburn B-24 Skua był dolnopłatem , dwumiejscowym, jednosilnikowym silnikiem gwiazdowym , opartym na lotniskowcu , wyprodukowanym przez brytyjskie przedsiębiorstwo lotnicze Blackburn Aircraft . Był to pierwszy w pełni metalowy jednopłatowiec wspornikowy Royal Navy na lotniskowcu , a także pierwszy bombowiec nurkujący w służbie Fleet Air Arm (FAA). Samolot wziął swoją nazwę od ptaka morskiego , który „bombuje” potencjalne drapieżniki, które zbliżą się zbyt blisko jego gniazda.
Skua został zaprojektowany w połowie lat trzydziestych XX wieku zgodnie ze specyfikacją O.27/34 i był projektem radykalnym jak na tamte czasy, łączącym funkcje bombowca nurkującego i myśliwca . Zamknięty kokpit i konfiguracja jednopłatowca stanowiły oczywistą różnicę w porównaniu z poprzednimi samolotami FAA, takimi jak dwupłatowce Hawker Nimrod i Hawker Osprey . W dniu 9 lutego 1937 roku pierwszy prototyp wykonał swój dziewiczy lot ; został zamówiony prosto z deski kreślarskiej, aby przyspieszyć jego rozwój. W listopadzie 1938 Skua został wprowadzony do służby FAA; Do wybuchu drugiej wojny światowej w służbie były 33 samoloty .
W pierwszej połowie konfliktu Skua był mocno zaangażowany w kampanię norweską i zatopił niemiecki krążownik Königsberg , pierwszy duży okręt wojenny zatopiony podczas wojny w wyniku ataku powietrznego i bombowców nurkujących. Był obecny podczas bitew o Narwik , ewakuacji Dunkierki , a także na wczesnych etapach teatru śródziemnomorskiego. Chociaż był to zdolny bombowiec nurkujący, jego słaba prędkość maksymalna i prędkość wznoszenia oznaczały, że jako samolot myśliwski miał poważne ograniczenia. Mimo to piloci Fleet Air Arm odnieśli umiarkowany sukces na Skua, odnosząc liczne zwycięstwa powietrzne podczas kampanii norweskiej i śródziemnomorskiej, a co najmniej jeden pilot uzyskał status asa z pięcioma zwycięstwami. W 1941 roku „Skua” został wyrzucony z działań na linii frontu, ale aż do marca 1945 roku nadal służył w drugorzędnych zadaniach, typowo szkoleniowych i holownikach docelowych