Cena produktu:
35.00
ilość- brak
Nowy model do samodzielnego posklejania. Nie zawiera kleju ani farb.
Iljuszyn Ił-28 (kod NATO: Beagle) to radziecki, dwusilnikowy, odrzutowy bombowiec taktyczny w układzie górnopłata o konstrukcji w pełni metalowej. Oblot prototypu miał miejsce 8 lipca 1948 roku (z silnikami Rolls-Royce Nene), a wejście do jednostek liniowych nastąpiło w marcu 1950 roku. Wersje seryjne samolotu Ił-28 były napędzane dwoma silnikami turboodrzutowymi Klimow WK-1. Samolot był produkowany dla sił powietrznych ZSRR w Moskwie, Woroneżu i Omsku. W toku wieloletniej służby powstało kilka wersji samolot Ił-28. Podstawową wersją produkcyjną o charakterze typowego bombowca była maszyna oznaczona po prostu jako Ił-28. Wersja Ił-28U to wersja szkoleniowa, z kolei Ił-28R to wersja rozpoznawcza. Modyfikację wersji podstawowej był samolot Ił-28N przystosowany do przenoszenia taktycznych bomb atomowych RDS-4, z lepszą awionika oraz dodatkowymi zbiornikami paliwa. Powstał także Ił-28PŁ, czyli samolot ZOP przystosowany do zrzucania torped czy bomb głębinowych. Należy zaznaczyć, iż Ił-28 był szeroko eksportowany do państw sojuszniczych ZSRR, w tym do PRL, gdzie weszły do służby już w 1952 roku. CHRL podjęła się również produkcji licencyjne Ił-a 28 pod oznaczeniem Harbin H-5. Dane techniczne (wersja Ił-28): długość: 17,65m, rozpiętość skrzydeł: 21,45m, wysokość: 6,7m, prędkość maksymalna: 902km/h, prędkość wznoszenia: 15m/s, zasięg maksymalny: 2180km, pułap maksymalny 12300m, uzbrojenie: stałe-4 działka Nudelman NR-23 kal.23mm, podwieszane-do 3000kg ładunku.